App jij ‘em al? De De Panne-app

App de panne

Digitale dienstverlening binnen handbereik.

De Panne lanceert een nieuwe app, als één van de pilootgemeentes in Vlaanderen. De De Panne-app bouwt verder op Mijn Burgerprofiel van Digitaal Vlaanderen, zo is de app – naast de website – hét digitaal loket voor al je overheidszaken, aangevuld met lokaal nieuws en lokale dienstverlening.

Wat is Mijn Burgerprofiel?

Mijn Burgerprofiel verzamelt al je officiële gegevens en je overheidsadministratie. De info is altijd beschikbaar wanneer jij ze nodig hebt, voor  de verschillende overheden: federaal, Vlaams & lokaal. Je profiel reist met je mee: meld je aan op 1 plaats voor alle websites die gebruik maken van Mijn Burgerprofiel. 

Digitaal Vlaanderen heeft voor Mijn Burgerprofiel afgelopen zomer een app gelanceerd. Deze biedt naast de inhoud van Mijn Burgerprofiel nog extra functionaliteiten zoals de wallet – jouw digitale portefeuille voor pasjes, kaarten, certificaten …

Vlaanderen pakt nu uit met een brede communicatiecampagne, om Mijn Burgerprofiel op het web en als app nog meer bekend te maken en bij een brede doelgroep.

De De Panne-app verrijkt met lokale inhoud en diensten

De De Panne-app is een lokale variant van de Mijn Burgerprofiel-app – met de look & feel De Panne, met alle functionaliteiten van Mijn Burgerprofiel, maar met de look & feel van De Panne, en bovenal: lokale inhoud, nieuws en diensten. Zo kan je bijvoorbeeld als inwoner snel en gemakkelijk:

  • Meldingen doen (zwerfafval, defect in het openbaar domein, overlast …)
  • Attesten & aanvragen van de lokale overheid aanvragen (burgerzaken, egovflow)
  • Dossierstatus opvolgen (adreswijziging, …)
  • Lokaal nieuws uit De Panne volgen
  • Openingsuren raadplegen
  • Een afspraak maken met gemeentelijke diensten
  • Op de hoogte blijven van activiteiten en evenementen

Hier houdt het echter niet op. De lancering van de De Panne-app is slechts een begin! We zetten onze digitale leveranciers en partners aan om koppelingen en integraties verder mogelijk te maken. Zo komen er verder in 2022-2023 komen er nog enkele lokale uitbreidingen.

Nicolas Luyssen, schepen van ICT & Digitalisering:

Digitaal maar steeds in mensentaal. We zetten graag in op digitale innovatie, met als doel een betere dienstverlening. Steeds met de mogelijkheid voor persoonlijk contact, we laten niemand in de kou.
Zo mikken we op vlotter communiceren door én met de gemeente. 

Waar vind je de De Panne-app?

De De Panne-app is nu beschikbaar voor iOS en Android. Open op je smartphone de Apple App Store of Google Play Store, zoek naar ‘De Panne’ en download de app. 

Download de mobiele app via

Na opstarten kies je zelf of je wilt aanmelden om je persoonlijke documenten te raadplegen. Dat kan makkelijk en veilig via itsme of een andere beveiligingsmethode.

Kan je wat hulp gebruiken?

Heb je technische problemen of vragen? Op mijnburgerprofiel.be vind je heel wat informatie en ook een video die je stap voor stap begeleidt hoe je kan aanmelden. Liever telefonische hulp? Dat kan ook. Bel 1700, het gratis informatienummer van de Vlaamse overheid.

Wat brengt de toekomst?

De komende maanden start het lokaal bestuur een gebruikersonderzoek voor de De Panne-app. We vragen inwoners en tweedeverblijvers naar feedback en polsen naar voorkeuren en suggesties. Zo willen we functionaliteiten en toepassingen ontwikkelen die écht afgestemd zijn op de gebruikers die ermee aan de slag gaan.

Extra nieuws:

Nieuws Poperinge

Vergeten Spoor

Vergeten Spoor: Tijdens de Eerste Wereldoorlog was het Poperingse landschap dooraderd met spoorlijnen, in totaal meer dan 160 kilometer. “Vergeten spoor” brengt dit treinverhaal tot

De Panne Nieuws

Seniorenfeest De Panne 2024

Seniorenfeest De Panne 2024: Op 11 juni 2024 worden alle senioren verwacht in het Plopsa Theater voor het Seniorenfeest, dit jaar met niemand minder dan

Nieuws Veurne

Skatecontest 20 april Veurne

Skatecontest 20 april Veurne: Na het overweldigende succes van vorig jaar, is het tijd voor een nieuwe ronde van skategeluk voor jong en oud! Locatie: