Brooddozen en knuffeldoekjes voor alle kinderen

Brooddozen en knuffeldoekjes voor alle kinderen.jpg

0 / 5

Your page rank:

Tijdens de Week van de Smaak (12-22/11) lanceert Huis van het Kind De Panne een toepasselijke campagne om meer naambekendheid te genereren. Ken je Huis van het Kind De Panne al? Verschillende diensten van het lokaal bestuur en partnerorganisaties werken onder deze noemer samen voor gezinnen en kinderen.


In november werkt het netwerk aan haar naambekendheid door gadgets uit te delen aan alle Pannese gezinnen. Voor kinderen uit de lagere school is dit gekoppeld aan het thema ‘gezonde voeding’ en voor de allerkleinsten aan ‘gezond slapen’.

BROODDOZEN VOOR SCHOOLKINDEREN

Tijdens de Week van de Smaak, die loopt van 12 tot 22 november, krijgen alle kleuters en leerlingen van de lagere scholen in De Panne een brooddoos uit bio plastic, met daarop het logo van Huis van het Kind De Panne. De brooddoos is bovendien gevuld met een gezond tussendoortje, een infofolder van Huis van het Kind De Panne en informatie over gezonde voeding (zoals de voedingsdriehoek) op maat van de leeftijd. Ook kinderen die hier niet naar school gaan, hebben recht op een dergelijk pakket. Neem in dit geval zeker contact op met Huis van het Kind De Panne.

KNUFFELDOEKJES

Voor elk Pannes gezin met een kindje geboren in 2020, voorziet het netwerk een knuffeleendje, de mascotte van het Huis van het Kind De Panne, met het logo erop geborduurd. De dienst Kinderopvang en Kind & Gezin zullen instaan voor de verdeling van de knuffeldoekjes,
samen met informatie rond gezond slapen.

WERKEN AAN NAAMBEKENDHEID

Het Huis van het Kind De Panne bestaat nog maar een 2-tal jaar en kan nog wat naambekendheid gebruiken. Door met verschillende organisaties, diensten en scholen samen te werken, bereikt Huis van het Kind De Panne steeds meer mensen. Mensen (her) kennen Huis van het Kind van een sticker of een vlag bij een gebouw, of via een activiteit zoals de Week van de Opvoeding.

Ook de bakfiets komt geregeld bij scholen en in wijken langs om mensen aan te spreken en hen te informeren. Ook een actie zoals deze n.a.v. de Week van de Smaak helpt ongetwijfeld. Samen met deze toffe gadgets wordt de nieuwe folder van Huis van het Kind De Panne verdeeld. Daarin vinden (toekomstige) ouders informatie over de werking en over de partners van Huis van het Kind.

Het ultieme doel is dat elk gezin Huis van het Kind De Panne kent en niet aarzelt om informatie of hulp te vragen aan de diensten en organisaties die deel uitmaken van het netwerk.

WEDSTRIJDEN 

Huis van het Kind De Panne zoekt nog een toffe naam voor het knuffeleendje, de mascotte van Huis van het Kind. Suggestie voor een naam kunnen nog tot het einde van het jaar via facebook Huis van het Kind De Panne doorgestuurd worden. Wie weet win jij wel een toffe extra voor jouw kindje. Een tweede wedstrijd richt zich tot de Pannese basisscholen.

Elke leerling wordt aangemoedigd om een toffe, originele foto te maken met de brooddoos, tijdens een eigen actie rond ‘gezonde voeding’ ….
De foto’s worden op facebook Huis van het Kind De Panne gepost. Een jury zal een winnaar kiezen op basis van originaliteit, het aantal likes en delingen. Die klas wint begin 2021 een gezonde en toffe activiteit rond voeding.

MEER WETEN OVER VOEDING 

De Week van de Smaak is de ideale gelegenheid om iets nieuws te proeven, te genieten van eten en drinken …, maar ook om extra informatie te verzamelen rond voeding. Surf dus zeker eens naar www.weekvandesmaak.be/Info/ Week-van-de-Smaak/Editie-2020.
Ook op de website van het Vlaams Instituut Gezond Leven (www.gezondleven.be) vind je allerhande informatie en materialen rond voeding, geestelijke gezondheid, beweging, tabak, gezondheid en milieu ….

Meer info? Huis van het Kind De Panne,
0487-22 98 11, huisvanhetkind@depanne.be