Nieuwpoort steekt #samensterk-campagne in winters jasje

Er komt licht in de duisternis

0 / 5

Your page rank:

Met de kerstvakantie in aantocht pakt Stad Nieuwpoort uit met het tweede luik van de communicatiecampagne #samensterk. Deze moet inwoners, tweedeverblijvers en bezoekers verbinden in de strijd tegen het coronavirus. Niemand staat er alleen voor.


Daarom koos de Stad in deze editie voor leuzen die beter aansluiten bij kerst, huiselijkheid en gezelligheid. Dit zijn slogans zoals “Eigen haard is goud waard”, “Ho Ho hou nog even vol”, “Uit het oog maar niet uit het hart’, “Wees goed gemutst” en “Zoals ’t klokje thuis tikt…”.


Ieder Nieuwpoorts gezin kreeg een pakketje met vijf postkaarten met mooie spreuken. Daarnaast komen in dezelfde stijl vlaggen in het straatbeeld én affiches aan de verschillende stadsgebouwen en bij de handelszaken. De campagne zit zelfs verwerkt in de kerstdecoratie. In de kerstbomen op het openbaar domein hangen speciale kerstballen die telkens een spreuk meegeven.


Boodschap van hoop: er komt licht in de duisternis
Nieuwpoort pakt ook uit met een eigen variant van de actie waarbij mensen een lichtje voor hun raam plaatsen. In plaats van echte lichtjes voorziet de Stad een speciale poster die men aan het raam kan hangen. De affiche toont hét bekendste en grootste lichtbaken van de stad: de Nieuwpoortse Vuurtoren. Daarboven het veelzeggende “Er komt licht in de duisternis.”

Het grote publiek kan de affiches verkrijgen bij de Dienst Toerisme in Nieuwpoort-Bad, de bibliotheek, het stedelijk zwembad en Het Sociaal Huis.
Wie wil, kan ook een exemplaar bemachtigen tijdens de vrijdagmarkt op het Marktplein.