Opgelet! Valse facturen van De Watergroep via e-mail in omloop

IWVA

Opgelet: valse facturen van De Watergroep via e-mail in omloop

De IWVA kreeg van enkele klanten de melding dat er momenteel valse facturen de ronde doen. Kreeg je een e-mail van afzender ‘Watergroep’ in je mailbox met als onderwerp ‘Eind jaarafrekening’ of ‘De jaarrekening’? Dan kan je deze e-mail best onmiddellijk verwijderen!

Deze e-mail is een typisch geval van ‘phishing’ (te herkennen aan persoonlijk e-mailadres, buitenlands bankrekeningnummer, foutief berekende waterfactuur, …).

Een paar tips om een echte factuur te onderscheiden van ‘phishing-mails:

  • Kijk na of de factuur wel degelijk van uw waterwinningsmaatschappij (IWVA) komt (logo, afzender, …);
  • Controleer de afzender: dit is steeds een e-mailadres met ‘@iwva.be‘;
  • Rekeningnummer: bij deze valse facturen is er sprake van een Duits bankrekeningnummer. Controleer dus zeker of het rekeningnummer gelijk is aan het onderstaande rekeningnummer van de IWVA: IBAN:
    BE86 0910 0065 2050
    BIC: GKCCBEBB 
  • Maak je gebruik van het e-loket? Controleer of deze factuur ook in je persoonlijke online klantenzone staat.

U kan ook uw steentje bijdragen aan het bestrijden van deze phishing mails door de valse facturen door te sturen naar de overheidsdienst Safe On Web via verdacht@safeonweb.be.

Neem bij twijfel contact op met onze klantendienst.

E-loket

Maak gebruik van het e-loket om gebruik te maken van onze online diensten:

  • Raadplegen van uw facturen;
  • Opvolgen van uw verbruik;
  • Instellen van de alarmen van de digitale meter;

Surf naar www.iwva.be/e-loket en maak uw persoonlijke account aan door u te registreren. Na het voltooien van de registratie kan u gebruik maken van onze online diensten.